Osvojte si prastaré cvičení pět tibeťanů

Říká se, že v tradičním cvičení tibetských mnichů je skryto tajemství dlouhověkosti a pevného zdraví. Je časově nenáročné, jednoduché a pro tělo opravdu blahodárné. Navíc vašemu tělu dodá energii, takže nebudete mít chuť na sladké.

cvičící žena

Foto: Shutterstock.com

Pět tibeťanů vám zabere denně jen několik málo minut a výrazně vám prospěje. A to nejen fyzicky, ale i duševně. Sestava cviků povzbuzuje tok energie a harmonizuje všech sedm čaker. To jsou podle hinduistů energetická centra, která ovlivňují všechny orgány v těle a jejich funkce. Pravidelné cvičení tak pomáhá uvolnit svalové napětí a stres, zlepšuje dýchání a prospívá také kardiovaskulární soustavě. Co je ale nejdůležitější, toto nenáročné cvičení vycházející z jógy zvládne opravdu každý, a to bez ohledu na věk, hmotnost nebo fyzickou zdatnost.

Opakování matka moudrosti

Jediné, co ke cvičení pěti tibeťanů potřebujete, je pevná vůle a důslednost. Abyste cviky prováděli správně, věnujte čas i studiu samému. Kurzy pod vedením zkušených lektorů hledejte ve studiích jógy. Pokud ale patříte mezi samouky, na internetu je celá řada instruktážních videí, podle kterých se naučíte správné postavení nohou i celkové držení těla. Důležité je hýbat se pomalu, soustředěně a správně dýchat. Nejlepší je sestavu cvičit každý den a jednotlivé cviky opakovat jednadvacetkrát.

To samozřejmě nejde hned. Začátečníkovi trvá zhruba měsíc, než dokáže jednadvacet opakování naráz zacvičit. Začněte proto sérií deseti opakování a postupně zvyšujte počet cviků s ohledem na svou fyzickou kondici a tempo. Jakmile si sestavu osvojíte, nezabere vám více než dvacet minut. Cvičit můžete kdykoli a kdekoli. Stačí mít po ruce volné oblečení a měkkou podložku. Ideální je cvičit pět tibeťanů před snídaní, rozproudí vám to krev v těle a celý den budete sršet energií. Že nejste ranní ptáče? Pak si klidně sestavu zacvičte před spaním. A pokud vás pět tibeťanů nadchne, klidně cvičte ráno i večer.

Text: Izabela Nováková

Zpět

Mohlo by vás zajímat