Poradna

Trápí vás v souvislosti s diabetem nějaký problém? Zeptejte se MUDr. Jana Brože a dalších lékařů spolupracujících s Diacentrem. Budeme se snažit vám odpovědět do 24 hodin od zadání dotazu. Na dotazy odpovídá MUDr. Jan Brož
MUDr. Jan Brož

Žák s diabetem na střední škole

Dotaz od: Irena Mlčáková
Pane doktore, pracuji na SPŠCH jako učitelka a výchovná poradkyně. V tomto školním roce nastoupila ke studiu dívka s diabetem 1. typu. Lékař ji potvrdil, že je schopna absolvovat denní formu studia. Dívka je samostatná v sebeobsluze, má hodně koníčků, cestovala se sborem do zahraničí atd. Přesto bychom ale ve škole potřebovali poradit. Dívka docházela

CONTROLOC … CUKROVKA

Dotaz od: Irena ŠNAJDROVÁ
Pane doktore…..třetí rok užívám mettformin…dříve 2x500mg..od února 2x 850mg …nyní nově lék CONTROLOC 40mg 1 tabletu na lačno , ale zvýšil se mi cukr nyní 9,7 před užíváním léku do 7,5 na letáku nejsou psány vedlejší účinky cukru..děkuji za odpověď

Velmi vysoký cukr

Dotaz od: Kateřina M.
Dobrý den. Před rokem mému otci zjistili diabetes 2. typu. Užíval 1 prášek denně, asi před 2 měsíci zjistil při kontrolním měření vysoké hodnoty krevního cukru, kolem 16, ale i 20. Před 4 dny mu paní doktorka dala inzulín, hodnoty kolísají od 13 do dokonce 23.Chci se zeptat, čím může být způsoben prudký nárůst cukru

Snížení cukru v krvi.

Dotaz od: Vladimír Špitálský
Dobrý den. Můj přítel Vladimír se léčí řadu let na cukrovku ,píchá si inzulín 4x denně. 3X r A 1x n v poslední době se mu stává, že i po píchání tu hladinu cukru nemůže srazit . (Třeba dnes píchal se v 7 00 ráno a v 9 00 měl hodnotu 22 ,snídá střídmě (měl

Boule

Dotaz od: Marek Budka
Dobrý den, mám diabetes 1. Jsem na inzulínových perech. Někdy se mi udělají po v aplikaci udělá boule. Jak pomoct zmizení boule. Děkuji, Marek Budka.